Powered By Blogger

domingo, 17 de abril de 2011

ENSIJA 2.327m. (Circular Via Ferrús)

Trekking circular pel vessant més espectacular d´Ensija...la cara Sur. Inici de la sortida : Carretera de Figuls-poble abandonat de Peguera (Berguedà), passada la creu de fumanya continuarem fins el Portell dels Terrers. Des de aquí indicació del GR-107(camí dels bons Homes). Marques vermella-blanca. 17 d´Abril de 2011, iniciem la travessa en un dia mig ennuvolat i fresc. Ens trobem a 1.680m . Planejant força estona per una pista forestal en direcció el Portet. Al cap d´1km deixem la pista per començar ascendir (Paisatge espectacular de la paret sur de la Roca gran de Ferrús). Arribem a la casa en ruïnes el Roc 1.703m , lloc idilic. Arribem a la canal gran per camí ben marcat sempre sota la mirada de la paret Sur...a toca de nosaltres. La pujada constant ens porta al coll de l´estret a 2.000m apròx. Aquí deixem el GR i enfilem direcció Nord seguint fites i estaques. El dia empitjora i ens anem abrigant a mesura que pujem, arribem a la grimpada. Fàcil , successió de blocs en diagonal que en la majoria no cal ni agafar-se (No aconsellable en moll, pedra fina i que patina)...una mica de pati, però amb vistes d´ocell. Arribats a la Carena Oest de la Gallina Pelada, el vesant Nord encara i queda restes de l´ultima nevada. Seguim el fil de la carena amb vent i fred moderat fins el cim d´Ensija 2.327m (Portem 2h15min i 3km). El dia no és massa agradable , fem la foto de rigor i continuem direcció el Refugi. Arribats al Refugi 2.156m , mengem una mica però decidim seguir per refugiar-nos més de l´aire fred. Travessem el Pla Gran seguint les estaques (Cursa de la Marato de Berga) fins el coll que es veu a l´altre banda del massís. Comença un vertiginós descens per la canal que ens dura al poble de Peguera. A mitja canal la temperatura puja  i optem per dinar. Seguim avall fins travessar una pista , seguim sender ben marcat fins a una segona pista. Aquí deixem el sender per seguir per la pista (Cap a la dreta) que ens durà al cotxe.

La millor ruta per pujar a Ensija , amb una mica d´experiència per la muntanya. Variada, espectacular i no massa llarga. Total 13´5km i 4h50m amb dinar inclòs. Desnivell total 1.680m. Aconsellable en sentit Horari.