Powered By Blogger

jueves, 2 de agosto de 2012

TRAVESSA CIRCULAR ESTANY DE LA MUGA PER L'ARESTA DE LA TOSSA PLANA 2.916m. 02-08-12

Aquesta és una petita travessa que es pot fer en un matí. Però poc aconsellable sino es té una bon sentit de l'orientació i bona interpretació de mapes. 
Travessa que amb uns 15km apròx. de recorregut , 1.400m+ i 4 cims....es molt asequible per molts excursionistes.
La Travessa comença a l'estació de Lles de Cerdanya a 1.920m. Seguidament comencem en direcció al Pradell i començarem a pujar les primeres rampes de la Tossa Plana de Lles 2.916m. La monotonía de la Tossa s'oblida un cop començem a davallar pel cantó Nord de la muntanya , més alpí i bónic amb vistes a l'estany de la Muga.
Tot seguit farem tota la volta al circ i al mateix estany , la aresta no presenta cap dificultat. La pujada final al Pic de la Muga 2.860m ( últim cim de la travessa) és intensa però curta, i amb vistes espectaculars en totes direccions.
L'estany és molt bonic i solitari, de bones dimensions.
Apartir d'aquí l'orientació i el planol entra en joc. Segons el Planol (Cerdanya Alpina) , hi ha un corriol que boreja l'estany i que voltant la tossa Plana per sota ens dura al punt de partida.
En molts punts he de parar , ja que el corriol i algunes marques grogues desapareixen. Vaig seguint un corriol força evident ...fins que en un descampat desapareix. (Des de l'estany 2.560m he baixat uns 300m i sempre cap a la dreta i sempre per sobre els 2.200m).
Tornant al descampat...em quedo paralitzat, el planol!!! Mes o menys m'oriento i retrobo el camí uns 100m mes avall....no en veig cap mes i el segueixo. Quan entro al bosc, la situació es complica , però algunes fites oportunes m'ajuden....(les segueixo sense saber si era el camí bó!!!). Sem fa llarg , els arbres em tapen i no veig a la distància.......però estic tranquil.....demoment.
Amb algunes dificultats trobo la pista d'esquí de fons....Salvat!!!! La segueixo fins el Parking!!!!
Fi de la travessa després de 3h42min. 
Pujant cap a la Tossa Plana!

Cim Tossa Plana 2.916m



Pic de Vallcivera 2.848m

Pic de la Muga 2.860m

Estany de la Muga 2.560m...Tossa Plana al fons!!!





Travessa per excursionistes amb bona orientació i em ganes de descobrir una zona poc visitada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario