Powered By Blogger

jueves, 16 de junio de 2011

MONTARDO 2.833m. (PER RESTANCA - VAL D'HARAN)

MONTARDO VIST DESDE ARTIES

ESTANY I REFUGI DE RESTANCA 2.010m

ARRIVANT AL COLL DE CRESTADA 2.472m

VISTA DEL PUNTA ALTA 3.015m I ESTANY DE MONGES

BASSES DEL MONTARDO A 2.685m

CIM MONTARDO 2.833m

Aquesta muntanya situada al Sud d'Arties (Val d'Haran) ,ja es presenta majestuosa en l'aproximació amb el cotxe. Infranquejable per la cara Nord i dòcil per la cara sud. 12 de Juny 2011.Trobem un primer parking després del Pont de Ressèc, però podem seguir pista amunt fins a la Barraca de Rius a 1.647m (fins aquí si pot arribar en cotxe fins el 30 de Juny, després esdevé tancada fins el 30 de setembre. Amb el que incrementa la marxa considerablement). Ruta totalment senyalitzada , primer destí el Refugi de Restanca. Pugem per sender empedrat entre boscos d'una gran bellesa ,molta varietat de plantes i arbres centenaris....una maravella. Arribem a la Presa i Refugi de restanca (2.010m) en poc més de 57min a pas tranquil però sense parar. El dia es presenta estable i més calorós del que ens pensàvem. Al Refugi trobem gent que està fent els Carros de Foc. Seguim el GR-11 que ens portara al coll de Crestada. Surtin del Refugi la pujada és sinuosa i entretinguda , sempre vora salts d'aigüa espectaculars fins arribar al Estany superior de Restanca (Indret herbat i idilic....i únic replà de la ruta). Travessem el llac i comencem la pujada per la tartera de blocs de pedra fins el coll a 2.472m. Un cop al coll ens trobem a l'Alta Ribagorça amb vistes espectaculars de l'estany de les Monges i els nevats Punta Alta 3.014m i el Contraix 2.957m. Aquí la Carme i jo fem una paradeta per menjar i afrontar l'últim tram d'ascenció. Marcat amb fites i sender enfilem amunt, travessem algunes congestes de neu. Força gent pujant i baixant.....Cim molt popular en aquesta zona. Arribem al coll del Montardo, ja tan sols a 100m del cim. Les vistes cada cop més espectaculars , les últimes neus de l'hivern aguanten com poden. L'últim tram se li fa duret a la Carme , però entre els meus ànims i les seves ganes de pujar-la .......ja ens trobem a dalt a 2.833m. 3h44min i 1.240m de desnivell positiu. El dia acompanya i després de celebrar-ho mengem una mica i disfrutem de les vistes (Aneto-Maladeta molt aprop i ple de neu encara , La espectacular cresta del Bessiberris, l' Estany de Mar......). El descens sense dificultats i força directa ens deixa al cotxe en 7h38min amb descansos incluits. Ruta espectacular, amb vistes a força Estanys de muntanya, ben senyalitzada , sender fins el cim. Imprescindible si es va a la Val d'Haran.