Powered By Blogger

miércoles, 22 de junio de 2011

PIC DE RUF 2.617m. (VALL D'INCLES-ANDORRA) 19-06-2011.

REFUGI DE JUCLAR 2.320m

ELS MAGNIFICS ESTANYS DE JUCLAR A 2.300m

ARRIVANT AL COLL DE L'ALBA 2.535m

GRIMPADA CAP EL CIM DE 2.617m

L'AERI I ESTRET CIM DE RUF

VISTA ESPECTACULAR DE L'ESTANY DE L'ALBA
Aquesta excursió-Ascensió es troba a la Vall d'Incles. Posiblement la vall més salvatge i solitària d'Andorra. Desde Berga ens arrivem a Puigcerdà i després per França pel Coll de Pimorent. Un cop entrats a Andorra pel Port d'Envalira, baixem fins passat Soldeu i a mà dreta agafem pista asfaltda (Força estreta fins on acaba. Parking i Zona de Picnic). Ens trobem a 1.820m apròx. Agafem sender cap els Estanys de Juclar , ben senyalitzat amb marques grogues. El sender resegueix el riu provinent dels llacs, a principi d'estiu força salts d'aigua. El primer tram ple d'argelagues, sembla que pugis perfumat de la forta olor que desprèn aquesta planta. Jo marejat i la Carme li encantava !. Arribem al Refugi de Juclar a 2.320m (Refugi imponent que sembla un xalet, a l'estiu guardat). Continuem pel voral del primer llac en una successió de pujades i baixades i algun tram ajudat per cordes (Fàcil i divertit). Seguim les marques grogues , baixant per alguna congesta de neu creuem els 2 llacs pel mig ajudat per un pont. Les vistes al Pic d'Escobes són espectaculars, i la solitud ens acompanya (Poca gent trobem pel camí). Seguidament pugem fins la collada de Juclar (2.463m) i cap a la dreta al Coll de l'Alba a 2.535m. Entre aquests 2 colls , 2 pics atrauen l'atenció. El Pic d'Escobes i el Pic de Rhule, l'horari ens fa encaminar-nos cap el secundari Pic de Ruf d'esvelta silueta des de el coll de l'Alba. L'ascensió menys complicada que els altres dos però amb una grimpada final. Camí intuïtiu per la cresta. Els passos d'escalada es poden evitar pel canto Occità, per terrasses d'herba força dretes. L'últim tram s'estreny i ens trobem amb un ressalt final més delicat i a tocar del cim. Ens adonem que el cim és molt estret i a més està ocupat per uns Francesos. Decidim quedar-nos abans del ressalt que es troba 1m per sota el cim, ja que no si cap. Després de 3h d'excursió i 910 m de desnivell positiu som al cim de 2.617m.Vistes espectaculars en totes direccions. Retorn sense dificultats en un dia càlid i assolellat.