Powered By Blogger

domingo, 18 de diciembre de 2011

HIVERNAL AL PUIGPEDRÓS 2.914m : EL VENT DEL NORD INDOMABLE. 18-12-2011

Dia 18 de desembre : Ascensió al Puigpedrós de 2.914m......Amb poques esperances d'aconseguir-ho el meu cosí i jo hem anat a la Cerdanya......amb la climatología adversa....i vents de 70km a 2.500m l'aventura ja es preveia amb poques posibilitats d'exit.
L'arribada al Poble de Meranges ens ha deixat glaçats!!....ja a la carretera hi havia una capa  fina de neu que ja ens ha fet arribar molt preocupats...eren les 8 del mati....el vent de 35km hora que bufava al poble ens ha fet desistir del primer intent d'equipar-nos. -3 graus a fora però amb aquell vent la sensació eren d'uns -12!!
Alcem la vista i més amunt pitjor....el cim ni es veia...........Que fem? En una altre situació haguessim marxat però feia mesos que no surtiem junts a muntanya i  plegar sense intentar-ho....no ens entraba al cap. Al aclarir-se el dia , petites clarianes ens donaven un bri d'esperança.....decidim deixar les raquetes (Error!). Som-hi!
Ens començem a enfilar per la vall , el vent es va moderant i això ens encoratge a seguir....fà fred....però anem ben equipats. Sembla que el sol comença a escalfar l'ambient....el camí és costerut i això ens fa agafar calor, tot i estar a -4 graus. L'arribada al refugi de Meranges a 2.135m  en 1h38min ,sens fa mes placida del que esperavem....fà sol i el vent no apreta tant . El Refugi està obert i el guarda ens explica que fa 1h dos excursionistes han tirat cap amunt....tot i el consell de no fer-ho., sobretot per que no coneixien la muntanya.
Nosaltres mengem, ens hidratem una mica i en principi seguim amunt.
Nosaltres decidim pujar fins el 1er cim..el Pedradreta de 2.496m.......sembla que les clarianes aguanten.
A la que agafem les primeres rampes el temps canvia sobtadament...la canal que ens portarà al cim, el vent esdevè fortissim i això en alenteix molt la marxa. Em d'anar parant , ja que cada x-minuts hi ha una rafaga forta.
Sóm a 2.300m , les ratxes de vent superan els 60km....l'ascens es dur i molt lent....amb l'efecte del vent hi ha llocs de la canal que si acumulen mes d'1m de neu....pasar-les esdevè tot un esforç per no quedar atrapats.
Esquivem les acumulacions com podem i arribem al cim en 3h15min! Fotos ràpidament....no ens hi podem quedar...estem a -8 graus i rafagues de 70km....la sensació volta els -22 graus. El Puigpedrós haura d'esperar.......sense dubtar-ho baixem rapidament ....tot pensant amb els 2 excursionistes ....Si han pujat...valia la pena?...vents superiors al 80km i temperatures de -30 graus ens feien pensar el pitjor..."Que deu els ajudi" Nosaltres no els hem vist i pensem que han baixat per un altre banda. La nevada s'intensifica i baixem rapidament.....Travessant una congesta  quedo enterrat fins la cintura....ostres!!! Intento surtir però es pitjor....no puc!...la neu es pols total! El meu cosi mes enrera baixa per ajudar-me...però abans que arribi, faig un ultim esforç i surtu..........uf!...les Raquetes!!!!!(penso)
La nevada va en augment però el vent va afluixant a mesura que ens apropem al Refugi. El Guarda respira al veurens però està preocupat pels 2 excursionistes que fa mes de 4h que han surtit. Aprofitem per agafar forces i petem la xerrada amb el company. Ens estem uns 40 minuts al Refugi , fins que de sobte arriba el relleu del guarda. Deseguida treu importància als 2 extraviats....suposem que tè mes experiència.
Amb tot nosaltres tornem cap a Meranges .

PRIMERAS RAMPES

ARRIVANT AL REFUGI
VIDEO ASCENS

VIDEO CIM!
Dia de gossos! No aconsellable per fer muntanya.....però fantàstic ambient siberià! L'excursió amb bon temps....fàcil. Després de 5h38min i 1000m de desnivell sóm al cotxe......un cafè ven calento i cap a casa.