Powered By Blogger

miércoles, 7 de diciembre de 2011

TRAVESSA CIRCULAR CARA NORD PUIGMAL 2.913m. 07-12-2011

Avui dia 7 de desembre m'he llevat amb ganes de cumplir un desig...apriori fácil pero que amb el temps ha anat quedan aparcat. Parlo de la clàsica ascenció del Puigmal per la seva cara Nord . Varies ascencions per la cara sud sobretot en hivern...ja tocava variar.
Com sempre que es va al Puigmal a aquesta época el vent i el fred els pitjors enemics, i aquesta no ha estat una excepció....tot i el sol !
Amb tot he incluit un alicient a la surtida , pujar al Puigmal simplement seria massa curt . Ja tenia decidit fer la travessa cirular de tot el Circ passant per 4 cims, això implicava una ruta totalment exposada al vent. Tenia que anar ven equipat...però he fallat en els meus càlculs....que ja explicare seguidament. Un alicient més....la ruta en solitari...la muntanya i jo.....començem!
Arribo al parking 2.050m...9 del mati , la falta de neu a inplicat caminar una bona estona fins els 2.300m on començava la neu. Deixo el camí que puja directament al Puigmal , jo en direcció al meu primer objectiu ...el Puigmal de Llo. Debem ser unes 15 persones que pujem , 12 esquiadors i 3 alpinistes..jo entre ells. Aquest cop he portat les raquetes , que poc em duren....la neu està molt glaçada i a 2.500m em poso els grampons. La pujada voreja els 40 graus d'inclinació , però la neu està perfecte pels grampons...com es claven!!!
Devant meu un company de Berga que puja amb esquís amb una soltura espectaculars, quan sóc a la carena el vent em golpeja amb força......terrible! M'abrigo...alço la vista i el company ja és al cim! Però no tarda a baixar amb la mateixa facilitat que ha pujat. El cim és aprop , altiu i espectacular de formes piramidals....el vent no m'atura i ja sóc al cim! Puigmall de Llo 2.801m. 1h42min...faig la foto de rigor i segueixo el meu camí . La cresta està espectacular, però asequible....quan estic arribant al segon cim , 2 esquiadors estan arraserats del vent...s'estan abrigant , però jo amunt.....Cim! Pic de Segre 2.848m! 1h53min....Fà un fred que no s'aguanta...deviem estar a -20 graus de sensació. L'aigua glaçada i tirar fotos esdevè una feina épica... O faig i baixo ràpidament amb les esquiadors. Ells ja van cap avall...ningu segueix la carena....però vaig ven equipat i intento seguir. El tercer cim és a tocar....i paso a tota velocitat, Pic Petit de Segre 2.812m 2h07min...
Em trobo a la collada d'Er 2.760m , el gegant devant meu , ningú puja , un vent terrible...però em trobo bé i motivat. Intento parar el mínim posible per no agafar fred , sensa adonarme'n ja sóc a dalt del monstre ...Cim! 2.913m! 2h26min. Dos alpinistes en marxen i quedo ben sol.....fotos rapidament.....uf! Aqui a dalt el vent està enfurismat.....no puc parar....fà estona que no menjo res....
Seguidament deixo enrera al dos alpinistes , van molt lents....ara estic baixant per l'altre besant per la cresta Oest, direcció la Tossa del pas dels lladres.
Aquesta baixada a sigut dura....la neu aixecada pel vent em colpejava la cara amb força , protegint-me amb la mà. Un cop al Clot de la pastera a 2.600m el vent afluixa i per fí!!! esmorzo una mica!!! 
Segueixo tota la carena però amb un vent i un fred mes moderats.....estic totalment sol.....quines vistes....arribat al final de la carena començo a baixar però no trobo traçes , tot és molt dret.....com o fare?
Segueixo la carena per sota tornant d'on venia, no veig cap descens fàcil.. total que torno a pujar a la carena i torno al Clot de la pastera (on havia esmorzat!). Aqui ja amb traça començo el descens final que em dura al cotxe i de retorn a casa. 
PUIGMAL DE LLO 2.801M AL FONS

PIRAMIDE PERFECTE DEL PUIGMAL DE LLO I PUIGMAL AL FONS

EL VENT A LA CARENA!
CIM PUIGMAL DE LLO 2.801m
EL VENT GÈLID!


PIC PETIT SEGRE 2.812m AL DARRERA

PUJADA FINAL AL PUIGMAL

PUIGMAL 2.913m!





TRAVESSA ACONSEGUIDA!
Gran Travessa....gran paisatge.....no hi ha paraules......després de 4h51min i 1.700m positius arribo al cotxe. I 4 cims aconseguits! Travessa per fondistes!

No hay comentarios:

Publicar un comentario