Powered By Blogger

viernes, 21 de enero de 2011

PICOS D´EUROPA : ASCENSIÓ AL COTALBA 2.026m

Aquesta muntanya es troba al sector occidental dels Picos d´Europa. La ruta d´accés serà per Covadonga (Astúries) , itinerari que accedeix als llacs Enol i Ecrina.
28-08-2010. Nosaltres varem fer l´ascensió a l´Agost....Important arribar al santuari de Covadonga abans de les 8:30 del mati, llavors tens la posibilitat de pujar amb el vehicle propi fins els llacs. ( Autocars de pagament de 8:30 a 19:00 Juliol-Agost ). Quan arribes al 1er estany s´agafa trencant cap a la dreta ,vorejant l´estany fins l´aparcament de Pan de Carmen 1.088m.

El començament de l´itinerari segueix el riu fins creuar-lo, ràpidament el bosc desapareix a canvi dels prats alpins. Paisatge idíl·lic en tot el recorregut, verdor per tot arreu. Entre prats verds i turons rocosos ens dirigim cap el Refugi de Vegarredonda 1.410m , tot amb sender molt marcat....i força gent aquesta època de l´any. Tota la pujada tenim el Peña Santa de Castilla 2.593m (màxima elevació de la zona) davant nostre..Espectacular!!. Un cop arribats al refugi primera parada per esmorzar ,el paisatge càmvia completament. D´aquí en amunt tot sender de roca i res d´aigua per enlloc (s´ha d´anar previst. Punt d´aigua al Refugi tan sols). Ens dirigim cap el Mirador d´Ordiales 1.745m entre canals de roca i amb vistes a l´oceà Atlàntic de fons. Arribem al Mirador , punta altiva i tallada pel sector occidental (gran panorama). La majoria d´excursionistes es queden aquí i tornen. Nosaltres (la Carme i jo) teníem en ment pujar a un pic Pròxim...el Cotalba 2.026m. Amb tot coneixem una parella de Barcelona (jubilats) que havien recorregut alguns paratges dels Picos , ens comenten que també es dirigeixen al Cotalba. Ens despedim per trobar-nos més endavant. Baixem uns metres del mirador i agafem una canal en ascens a la nostra dreta (Fites). Entre roques arribem al coll i seguim camí fresat amunt. Lloc màgic entre agulles, les fites ens porten fins a una canal tancada que per seguir em d´escalar uns 30m amb passos de I i II grau. Fà més impressió del que és realment, la Carme s´enfila la primera i puja amb decisió . Jo la segueixo , la pedra es bona i amb tot de petites repises que faciliten l´ascens. La pujada final es sobre pedra llisa però amb molta adherència. CIM! Després de 4h, el dia fantàstic i vistes inmillorables. Descansem , fem fotos . Comencem a baixar sense cap dificultat , la pedra és bona hi ha molts punts per posar els peus. Quan arribem al fons de la canal ens trobem als de Barcelona i ens pregunten com està l´ascens....escalada fàcil i curta els i comento. Cap amunt ells i nosaltres anem tornant pel mateix camí.

Ruta complerta de 15km , 2.700m de desnivell total i 7h30m. Ja tan sols fins el Mirador excursió fantàstica i fàcil, però amb una mica d´experiència a muntanya la pujada al Cotalba 2.026m és inmillorable  i poc difícil.