Powered By Blogger

TRAVESSA BALANDRAU2.584m-REF.COMA LA VACA 2.020m

Cim Balandrau 2.584m
Puig Fontlletera 2.575m

Per  aquesta travessa varem deixar el cotxe en dos punts diferents. El primer al Pont de Daió 1.140m i l´altre al punt de sortida que era al Poble del Serrat 1.350m (10km des de Ribes de Freser). La muntanya triada...el Balandrau 2.584m per una ruta que no és l´habitual.Dia 19-01-2011, El Serrat:  poble de muntanya bonic i acollidor) ,en Marc i jo comencem a les 9 del mati, seguim la carena entre camps i boscos per sender poc definit i amb algunes fites. De fet l´únic problema que varem tenir, entre fita i fita massa distància i trencants pel mig. Dubtes, d´orientació amb el planol....algun moment de dubtes entre nosaltres per la ruta a seguir. Però poc a poc varem anar trobant el camí, si segueixes la carena o vas trobant . Un cop surts del bosc a 2.100m , el Balandrau al davant la ruta ja no te cap problema. L´absència de neu per aquesta cara ens facilita l´ascens, trobant algunes clapes a 2.300m. Per aquell dia hi havia previst un petit front, això es va traduir amb força núvols com més pujàvem. No feia fred i el cim ja era aprop , ultima rampa sense neu i ja eram a dalt. La vista des de el cim espectacular!, portem 2h50, mengem una mica i comença a caure una mica de neu....El cel s´anava tapant per tot arreu,menys una petita clariana a sobre nostre . Des de el Balandrau divisem la ruta de baixada (No teníem clar si la podríem fer, ja que hi ha alguns passos delicats) Hi ha força gel a la baixada però també moltes clapes. Seguim! Baixem fins al coll dels 3 pics 2.396m , el temps millora i això ens motiva a pujar el cim que tenim a davant...el Puig de Fontlletera 2.575m. Deixem les motxilles i pugem corrent ,l´esforç és fa notar per l´alçada però pugem ràpid (La carena segueix , però retornem.....queda força encara). Per baixar cap el Refugi de Coma la Vaca ens posem els grampons, la traça està plena de gel i poca neu. Arribem al refugi creuant el riu (estava desglaçant com si fos la primavera!) Refugi guardat Coma la Vaca 2.020m. Ja eran les 2 del migdia, portàvem 5h i ens posem a dinar, el cel s´aclareix completament i no feia gens de fred (Dia perfecte per fer muntanya). El que ens preocupava més era el GR que havíem de seguir a partir del Refugi. Teníem que baixar pel camí fresat que passava per les Gorgues del riu Freser.... aeri , estret i glaçat sobretot a la part alta. Per anar a buscar el camí(as d´enlairar-te uns 100m i després tot baixada) amb els grampons posats, jo cap el GR i el company decideix escurçar pujant pel dret. Jo no o veig segur , i ens separem.....a dalt no el veig per enlloc....el començo a cridar....res! Ja pensant el pitjor....m´apareix per darrera. Moment de tensió....però no i donem més voltes i baixem cap avall. Tota la baixada era espectacular, aèria però amb força trams glaçats que ens feien extremar les precaucions. Per sort gran part del GR estava força net (Ruta no aconsellable després de grans nevades). Els grampons ens els varem treure i posar força vegades degut a la poca continuïtat del Gel. El GR segueix el riu per un camí fabulós ..Finalment varem arribar al cotxe situat al Pont Daió.(1.200m)

Travessa de 20km , Desnivell de 3.400m en total i poc tècnic per la falta de neu . El Camí Del Refugi al Pont Daió no és massa recomenable en hivern , varem estar de sort que aquest any no hi ha massa neu i ens va facilitar el descens. Nosaltres varem estar 7h40min...però disfrutant de la zona. Molts Isards .